První vrtulník s padákem

21. dubna

ITÁLIE: Italská společnost Curti Aerospace vyvinula první vrtulník vybavený padákem. Jmenuje se Zefhir, je vyroben z uhlíkových vláken a v rotoru má padák, který lze v případě technické poruchy otevřít.

9.5 /10

košík

Zhlédnuto: 19 837x Hodnocení: 9.5/10 Komentářů: 62 Kategorie: technika

Značky: letání , záchrana , technologie , vrtulník , helikoptéra , vynález , itálie , bezpečnost , evropa , padák

Komentáře

Komentovat
zbývá znaků: 0
První určitě ne. Česká firma záchranné padáky pro vrtulníky vyrábí od roku 2013... https://www.galaxysky.cz/gyro-amp-helicopters-s65-cz
No jo ale když to vrtulníkem napálíš do skály, tak ti je padák k hovnu...
proč je to nenapadlo hned, když vymysleli vrtulník?
Protože je to pro záchranu života dnešních hobíků zbohatlíků, kdy vrtulník pravděpodobně hodně zničíš. Padák je absolutně neřiditelný, jsi jelito ale přežiješ. U autorotace máš možnost místo "přistání" v omezené míře vybrat sám, akorát je to věc pro opravdové profíky. Na první reakci máš 2 sekundy než se ti zastaví rotor a pak máš smůlu. V neposlední řadě je to věc složitosti vrtulové hlavy, aerodynamiky, ceny, a velikosti vrtulníku.
  • Sert
  • 22.04.2020 17:22
Je z uhlíku tedy je lehký. Podívej se kolik váží on a kolik Milnij
nevim no ale na takovej black hawk bys potřeboval asi trochu větší padák 😃
Samej expert přes leteckou dopravu.
Tak autorotace se dala cvičit už na simulátoru AH64 na Sinclairovi, někdy v půlce 80 let kdy jsem chodil na základku. Sice grafika byla barva dole země, barva nahře obloha a hory byli jehlánky ze 3 čar, ale fyzika a mechanismus ovládání měli vypilovaný.
Dobrá věc, ale většinou k hovnu. V okruhu mých známých byly tři havárie vrtulníků. V první to borec v mlze poslal někam do skály a tam myslím zemřeli uplně všichni, v druhém případě to pilot posral, vrtulnik se mu natocil a rozmlátil vrtuli a ve tretím to pilot opech spatne odhald vzdálenost - letel poprvé nad snehem a zavadil zadním rotorem o nějakou dunu. A i na internetu jsem videl 99% nehod, že fouká vitr nebo přehledne natazené lano atd..
Jasný, ale tak to můžeš říct i o helmě na motorce, že ve většně případů je k ničenu, když se ten člověk rozstřelí, ale furt je to bezpečnostní prvek navíc, který může zachránit život...
jj, problem toho padaku je ze je umisten nad rotorem a vetsinu nehod co jsem videl bylo presne jak popisujes ze si rotor o neco strejchnul tim padem je "padak k nicemu". Navic vrtulnik v pripade vypadku motoru v pohode pristane na "autorotaci" coz je prvek ktery se uci kazdy pilot ( jak v autoskole ).
To je blbé srovnání, protože kdyby se na motorce nenosily přilby, tak je drtivá většina úmrtí způsobena jejich absencí.
Jaká většina? Jak se říká, že je motorkář dárce orgánů, tak to je pěkná kokotina, ptž když se vysekaj, tak je to většinou mletý maso a tam ti helma moc nepomůže...známý je patolog a tyhle případy má běžně na stole a tam by byla helma dobrá maximálně na to, že ty zbytky do ní nasypeš...
Většína by to byla, kdyby ta přilba nebyla povinná. Třeba na kole nebo na lyžích je tohle dobře vidět... Samozřejmě, havárie ve 300km/hod s nárazem do nečeho znamená jistou smrt, ale zeptej se někoho, kdo jezdí na motorce, kolikrát havaroval a kolikrát ho pritom zachránila právě přilba, případně dobré oblečení.
Lidi co znám jsou lidi, co mají choppery a tam je helma spíš jako dekorace, pokud spadli, tak to bylo v malé rychlosti, kde se maximalně odřeli a nebo se rozmázli o auto nebo sloup...nic mezi tím...
říkejte mi puntičkář, ale ten padák je nad rotorem a ne v rotoru
Ted bych se spis venoval stavbe peci.
Vždyť i raketa má padák a když se vrací kosmonti v tom modulu tak je taky brzdí padák.
*kosmonauti
Kosmonti jsou taky v pohodě 😃
nihil novi sub sole, viz. e.g. https://www.galaxysky.cz/gyro-amp-helicopters-s65-en
asi tak 90% nehod vrtulníků je při vzletu nebo přistání, zbytek je zásah raketou od pouštních opic. A Kobeho to stejně nezachrání takže píčovina k hovnu 😃
To se hodí nějakýmu zbohatlíkovi, co rád skáče padákem, a zároveň rád lítá vrtulníkem.. borec skočí, otevře 2 padáky místo 1, a dole si to dá znovu, pokud se nerozeská při tom tvrdém přistání. 😃