Dráha ve Wuppertalu v roce 1902

10. srpna

NĚMECKO: Projížďka vlakem (tramvají) zvaným Schwebebahn (visutá dráha) ve městě Wuppertal v roce 1902. Tento způsob hromadné dopravy byl ve městě zaveden o rok dříve a na jeho výstavbu padlo 20 000 tun oceli. Náklady v době vzniku činily asi 16 miliónů zlatých marek a rekonstrukce dnes přijde na půl miliardy eur. Visuté dráhy fungují na několika místech na světě, ale jde o jiné systémy a především o mnohem kratší tratě. 

9.9 /10

košík

Zhlédnuto: 15 961x Hodnocení: 9.9/10 Komentářů: 56 Kategorie: historie

Značky: historie, německo, vlak, technologie, retro, mhd, evropa, ocel, tramvaj, 20.století

Komentáře

  • Kim
  • 17.08.2020 22:24
boží
občas jim to upadne: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:12._April_1999_-_Ganz_Wuppertal_steht_unter_Schock.jpg
Koukám na to znovu a je to fakt pecka, ty pilíře to je super design!
Simpsonovi měli zase jednokolejku. Ale je to fascinujicí 😮
vláčéééék! vláčééék! vláčeeeeek! 😂
Youtubeři zkurvení, natočil to před milionem let a ještě teď sbírá lajky a dolary.
O více jak sto let později nejsme v Česku schopni bez dotací koupit ani autobus.
Co to WTF... neboli dopiči? Tohle natáčeli v této kvalitě v roce 1902? A nebo mi něco uniká?
a proč ne? Pokud si dobře pamatuji, tak kinofilmové políčko nese stejně obrazových bodů jako 22Mpix digitální snímek. Takže pokud není kinofilm poškozený, tak z něj lze digitalizovat film v "libovolném" rozlišení. Proto lze staré filmy točené analogovou cestou digitalizovat na 4k, ale novější filmy natočené digitální technikou v "nízkém" rozlišení (FHD) do 4k nepřevedeš. Resp. jen upscalingem. Tedy nic moc kvalita.
Ten analog chápu, ale je to 118 let a treba bych čekal více šumu, ale treba ho dali pryč digitálně 😉
je to fejk, natočil to Špilberk, stejně jako přistání Hamstringa na Měsíci
Japonci , Norove apod.. to maji taky
Tady je perfektně vysvětleno proč zrovna v tomto městě a proč zrovna tímto způsobem https://www.youtube.com/watch?v=9IFh6wFTJiQ chce to trochu angličtiny ale ve zkratce tam říká že Wuppertal je město v údolí řeky - úzké a dlouhé, všichni v podstatě míří jedním nebo druhým směrem a k přepravě využívají západo-východní koridor, dokonce už v 19. století tam byly dopravní zácpy, proto nechtěli klasickou šalinu,
ta by nevyřešila přeplněné ulice a tak jediná volná cesta vedla nad řekou. Město bylo industriální a přímo se tam vyráběla ocel, proto byla stavba rychlejší a levnější než kdekoliv jinde. Během 2. světové byla trať poničena, ale už v roce 1946 znovu opravena a zprovozněna a poté kompletně renovována před pár lety
díval jsem se na aktuální fotky, dobře to pokurvili . .. svět jde do sraček
co s tím udělali?
když se srovná vzhled města předtím a teď, teď to vypadá jako ve městě bezdomovců. tehdy nějaká úroveň, vše upravené, krásné... Stejně jako u nás za první republiky - nějaká úroveň.
To ještě měli lidi vkus. Dobrý příklad jsou třeba vily, který si u nás nechali stavět bohatý lidi. To je nádhera, každá je jiná a všechny jsou jak umělecký díla. Dnes je to samej kýč, málokdy se najde něco co bere dech.
Kdysi jsem s tim parkrat jel. Hadam, ze se to neuchytilo z duvodu nakladnosti udrzovat visutou drahu v provozuschopnem stavu. Tohle se fakt neda nechat doreznout. Na druhou stranu je to zajimave reseni pro ucpana mesta a komplikovanejsi teren. Dole pod drahou je na silnici strudl aut a timhle si frcite bez zpomaleni dal, teleso drahy je casto vedeno nad rekou, takze to setri nedostatek mista v ulicich a je to i zajimava projizdka.
Nema to logicky zadne vyhybky, v zasade myslim, ze je to jedna dlouha obousmerna draha. Nicmene tady by se to neuchytilo pri vzpomince na demontazni cetu adorovane mensiny z Kladna...